رژیم کتوژنیک رازهایی که هیچ کس دیگری از آنها خبر ندارد

سطح كتون خون بيانگر حالت كتوزيس شديد يا كم است. آزمایش نفس: یک راه جدید برای تشخيص كتوزيس، سطح كتون نفس را با استفاده از يك دستگاه قابل حمل بررسي كردن است. روغنهای سالم: روغنهای سالم منابع خوبی از چربی هستند که به سلامت قلب و عروق، مغز و پوست کمک میکنند. روغنهای سالم را میتوانید به عنوان چاشنی، سس، سالاد یا پخت و پز استفاده کنید. برخی از روغنهای سالم مجاز در رژیم کتو عبارتند از: روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن آووکادو، روغن گردو، روغن کلزا و روغن ماکادامیا. میوهها: میوهها با وجود دارا بودن ویتامین، ماده معدنی و آنتی اکسیدان، حاوی قند میباشند و باعث افزایش قند خون و خروج از حالت کتوزیس میشوند. ، چاقی، کلسترول بالا و بیماری های قلبی عروقی وجود دارد.

این موارد مانند اینکه تخم مرغ کلسترول رو بالا می بره در مطالعات کاملا رد شده و منسوخ هست. پزشک ممکن است سطح قند خون، فشار خون، چربی خون، کلسترول خون، عملکرد کلیهها و کبد و سایر فاکتورهای سلامت را بررسی کند. رژيم كتو در برخي افراد داراي ديابت نوع يك يا داراي نقص در تولید یا عملکرد انسولین، باعث تولید بیش از حد کتون در خون شده و منجر به يك حالت خطرناك به نام آسيدوز ديابتي مي شود. کمبود ويتامين و مواد معدني: رژيم كتو با حذف يا كاهش بسياري از غذا هاي سالم و غني از فيبر، ويتامين و مواد معدني مانند ميوه ها، غلات كامل، حبوبات و سبزيجات، ممكن است منجر به كمبود ويتامين و مواد معدني شود.

برخي از سبزيجات كم نشاسته مجاز در رژيم كتو عبارتند از: كلم بروكلي، كلم فلور، كلم برگي، كلم كرفس، هويج فرنگي، شلغم، لپته، بادمجان، كدو سبز، فلفل دلمه اي، گوجه فرنگي، سير، پياز و تره. همچنین پزشک ممکن است به شما توصیههای مناسب برای تغذيه با رژيم كتو بدهد. البته که در این مورد باید با پزشک مشورت کرد. عوارض جانبی اولیه: به عنوان اولین مورد از عوارض رژیم کتوژنیک می توان به بروز علائم نامطلوبی مانند سردرد، خستگی، تهوع، گرفتگی عضلات، اسهال یا یبوست، بدبوی دهان و اختلال خواب اشاره کرد. دستگاه مقدار آستات (acetone) را در نفس شما اندازه گیری میکند و نتیجه را به صورت رقمی یا رنگی نشان میدهد.

آستات یک نوع کتون است که از راه دهان و پوست دفع میشود. اما اگر میخواهید از اتکینز ۲۰ پیروی کنید، حتی غذاهای پرکربوهیدرات با غلات کامل نیز تا زمانی که به فاز نگهداری برسید، در لیست غذاهای ممنوع قرار دارند. برای شروع و ادامه رژیم کتو، باید خود را آماده کرده و از برخی نکات مهم پیروی کنید. برای جبران این کمبود، لازم است از غذا های غنی از ويتامين و مواد معدني استفاده كرده و يا در صورت نياز از مكمل هاي مناسب بهره بگيرید. برای جلوگیری از کم آبی و کمبود مواد معدنی، لازم است آب فراوان بنوشید و در صورت نیاز از مکملهای مناسب استفاده کنید.

در این رژیم، باید از غذاهای سرشار از قند، نشاسته و آمیده خودداری کرده و به جای آن از غذاهای پرچرب، پروتئینی و سبزیجات تغذیه کنید. بدین ترتیب، استفاده از تریگلیسرید با زنجیره متوسط، این اجازه را میدهد تا از چربی کمتر و پروتئین و قند بیشتری در وعدههای غذایی استفاده شود. پروتئین آبپنیر: میتوانید نصف ملاقه پروتئین آبپنیر را به میلکشیک یا ماست اضافه کنید تا مصرف پروتئین روزانهتان افزایش یابد. یا رژیم کتوژنیک ۷ روزه که مدت زمان کمتری از رژیم یکماهه کتوژنیک دارد. 5. روزه بگیرید. روزه داری می تواند ابزاری عالی برای تقویت سطح کتون به طور مداوم در طول روز باشد. رژیم کتوژنیک یکی از انواع رژیم لاغری میباشد و این روز ها بازار استفاده از این رژیم غذایی بسیار داغ است.

یکی از رژیمهای لاغری که بهتازگی خیلی بر سر زبانها افتاده رژیم کتوژنیک است. افزایش خطر اسیدوز دیابتی: یکی عوارض رژیم کتوژنیک افزایش اسیدوز دیابتی است. نکات مهم برای شروع و ادامه رژیم کتو – رژیم کتو پلاس: چگونه خود را آماده کنیم؟ چگونه خود را برای رژیم کتوژنیک آماده کنیم؟ آماده سازی محیط زندگی: قبل از شروع رژیم کتو، لازم است محیط زندگی خود را به گونهای آماده کنید که با رژیم شما همخوانی داشته باشد. در قدم اول باید همه چیز در مورد نحوه رژیم فستینگ را بدانید، پس شما باید به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید تا پزشک بعد از بررسی شرایط شما بهترین و مناسبترین رژیم را برای شما طراحی کند.

اگر سنگ کلیه نگران کننده است، با پزشک خود در مورد مصرف مکمل صحبت کنید. رژيم كتو با كاهش سطح pH خون (اسید شدن خون)، باعث افزایش خطر تشكيل سنگ هاي كلسيم در كليه ها مي شود. افزایش خطر سنگ کلیه: از جمله موارد قابل توجه در عوارض رژیم کتوژنیک میتوان به افزایش خطر سنگ کلیه اشاره کرد. میتوان بسیاری از غذاهای رستورانی را به غذاهای سازگار با رژیم کتو تبدیل کرد. تبدیل چربی به کتون در کبد هم انرژی لازم برای مغز و اندامهای دیگر را در اختیارتان قرار میدهد. حذف و جایگزینی غذاهای غیر مجاز: قبل از شروع رژیم کتو، لازم است غذاهای غیر مجاز را از یخچال، کابینت، کشو و سایر جاهای نگهداری خود حذف کنید تا از وسوسه شدن جلوگیری کنید.  This da​ta has been c᠎reated by GSA Content Generator DE MO !

برای مثال، به جای نان، از نان کتو (که از تخممرغ، پنیر و بادام زمینی درست میشود)، به جای شکر، از شیرینکنندههای طبیعی مانند استویا یا اریتریتول، به جای شکلات، از شکلات تلخ با درصد کاکائو بالا استفاده کنید. برخی از آشامیدنیهای شیرین عبارتند از: آبمیوه، شربت، نوشابه، چای شیرین، قهوه شیرین، شکلات گرم و الکل. دسر: مربع شکلات تیره (85 درصد کاکائو). به طور کلی، این رژیم حاوی 70 درصد چربی، 20 درصد پروتئین و تنها 10 درصد کربوهیدرات است. نکته ای که در مورد هر ۴ نوع رژیم غذایی کتوژنیک وجود دارد این است که تجویز هر کدام با اندک تفاوت و تغییری در درصد ها صورت می گیرد.

با توجه به شیوع نسبتاً بالاي انواع صرع مقاوم و مشکلات عدیده که براي بیمار و خانواده بیمار به وجود می آید و از طرفی در دسترس نبودن، هزینه سنگین و عوارض ناشی از روشهای جراحی، استفاده از یک روش آسان و کم هزینه مانند تغییر در رژیم غذایی میتواند یک روش جایگزین مفید باشد. آجیلها و دانهها: آجیلها و دانهها منابع خوبی از چربی، پروتئین، فیبر، ویتامین و مواد معدنی هستند. همچنین باعث مصرف زیاد آب و از دست دادن مواد معدنی مانند سدیم، پتاسیم و منیزیم میشود. کربوهیدرات ها هم جزو این دسته از مواد غذایی هستن. همچنین در هر دو این رژیم ها شما مجبور نیستید که کالری مواد غذایی دریافتی خود را بشمارید ولی بایستی حواستان به منابع کربوهیدرات مصرفی خود باشد.

شما بر اثر گرسنگی در کتوژنیک وزن کم نمی کنید. علاوه بر دارابودن فواید بسیار، رژیم کتوژنیک بدون ضرر و عارضۀ جانبی نیست. رژیم کتوفیت اصلاح شده رژیم کتو هست که سعی کردیم با تغییر در لیست غذایی این رژیم، عوارض رو به حداقل برسونیم تا با خیال راحت به وزن ایدهآل خودت برسی. هدف اصلی شما باید مصرف حداقل 8 لیوان آب در روز باشد. شما میتوانید نوشیدنیهای شیرین شده که در ادامه آمدهاند را به مقدار متعادل در روز بنوشید. آشامیدنیهای شیرین را باید کاملا از رژیم خود حذف کنید. اگرچه ممکن است نیازی به این سختگیری نداشته باشید؛ خوردن کمتر از ۲۰ گرم کربوهیدرات خالص در روز، تضمین میکند که وارد فاز کتوزیس شوید. This post has ᠎be᠎en done with G SA Content G᠎enerator Dem ov ersion.

هر سهم لیموترش حاوی ۵.۵ گرم کربوهیدرات و ۱.۵ گرم فیبر مغذی است. آووکادو کربوهیدرات خالص کمی دارد یعنی هر سهم از این میوه معادل ۱۰۰ گرم حاوی حدود ۸.۵ گرم کربوهیدرات و ۷ گرم فیبر است. اگر روزانه بیشتر از 20 الی 30 گرم کروبوهیدرات مصرف کنید، از اصول رژیم کتوژنیک استاندارد خارج شدید و بدن شما نمیتواند وارد فاز کتوز شود. سریعترین راه برای وارد شدن به کتوز ورزش کردن با معده خالی و مصرف کردن روزانه حداکثر 20 گرم کربوهیدرات و مصرف آب کافی است. برای رفع این مشکل، میتوانید آب فراوان بنوشید، دهان خود را با خمیر دندان یا آب دهان شستشو داده و از نعناع فلفلی یا chewing gum استفاده کنید. مثلا ابتدا برای شروع با خرما و یا مقداری نان و پنیر شروع کنید.

تخممرغ را میتوانید به شکلهای مختلف مانند آب پز، خامه ای، املت، پنیر پیچ و فرنی تهیه کنید. اینطوری در صورت داشتن سوال میتونید اون رو مطرح کنید و جوابش رو بگیرید. وقتی تخم مرغ شروع به پخته شدن کردن، قارچ و پنیر رو هم اضافه کنید. قارچ ها به وضوح کالری و کربوهیدرات بسیار کمی دارند، که آنها را به رژیم غذایی کتوژنیک شما اضافه می کند. کاهش کربوهیدرات بدن شما را در یک حالت متابولیک به نام کتوز قرار می دهد. اگر فشار خون پایینی دارید، رژیم کتوژنیک میتواند به طور قابل توجهی فشار خون بدن شما را کاهش دهد.

این رژیم با افزایش سطح کتون در خون، باعث کاهش تعداد و شدت حملات صرع میشود. اگر برای لاغر شدن میخواهید از رژیم کتوژنیک یا هر رژیم غذایی دیگری پیروری کنید، بهتر است قبل از شروع رژیم، با متخصص تغذیه یا رژیم درمانگر مشورت کنید تا شرایط جسمانی شما با رژیم غذایی بررسی شود. لازم به ذکر است که این رژیم ها کاملا عمومی بوده و بر اساس شرایط شخصی شما نمی باشند. مثلا شما جوانی را در نظر بگیرید که به دلیل مصرف زیاد فست فود صورتش جوش های متعدد می زند و پس از مدتی به خاطر این مسئله اعتماد به نفسش را از دست می دهد و بر وضعیت روحی و روانی اش هم اثر می گذارد.

برای شروع رژیم کتو، باید خود را در سطح فیزیکی، روانی و محیطی آماده کنید. رژیم کتو یک رژیم غذایی با کربوهیدرات کم و چربی بالا است که برای وارد شدن به حالت کتوزیس لازم است. این علائم به طور معمول پس از چند هفته تغذيه با رژيم كتو كاهش يافته و يا ناپديد مي شود. انجام تحقيقات لازم: قبل از شروع رژيم كتو، لازم است درباره مفاهيم، مزايا و معايب، علائم و راههای تشخيص، غذا های مجاز و غیر مجاز و نكات مهم در اين رژيم تحقيق كنيد. همچنين مي توانيد از تجربهها و نظرات ديگران كه اين رژيم را امتحان كردهاند يا در حال انجام آن هستند بهره بگيريد.

انجام چکاپ پزشکی: قبل از شروع رژیم کتو، لازم است با پزشک خود مشورت کنید و چکاپ پزشکی انجام دهید. یک تحقیق که روی افراد مسن انجام شده نشان میدهد که پس از 8 هفته رعایت این رژیم 5 برابر بیشتر از افراد دیگر کاهش چربی خون داشتند و البته افرادی که از این رژیم غذایی پیروی میکنند گرسنگی کمتری را هم تجربه میکنند. این رژیم برای افراد مبتلا به صرع در سال 1920 میلادی در مرکز پزشکی جان هاپکینز طراحی شد. نکته جالب این پژوهش آن است که افزایش فاکتورهای سلامتی در حالی اتفاق افتاده است که آزمایش شوندگان، کالریای برابر با سایر افراد دریافت کردهاند و تنها تفاوت آنها، محدود کردن ساعتهای خوردن بوده است. با این حال، صرف نظر از دلایل برای توقف رژیم کتوژنیک، خوردن دوباره کربوهیدرات بعد از رژیم عواقبی خواهد داشت.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد لواشک در رژیم کتوژنیک بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.