رژیم کتوژنیک استاندارد برای لذت بخش

از این رو، با توجه به اینکه عموم مواد غذایی که ما آنها را روزانه مصرف میکنیم دارای کربوهیدرات هستند؛ محدود نمودن کربوهیدرات میتواند چالش برانگیز و سخت باشد! رژیم کتوژنیک، نوعی رژیم لاغری و کاهش وزن است که میتواند با محدود نمودن میزان مصرف کربوهیدرات روزانه، به افراد کمک کند تا سریعتر به تناسب اندام مورد نظر خود دست پیدا کنند! بسیاری از کسانیکه رژیم کتو را پیش می گیرند پس از چند هفته گزارش می کنند که عملکرد آنها به حالت عادی برگشته است. روش کاراین رژیم اینطور است که شما کالری بیشتری را از پروتئین و چربی بدست آورید و کربوهیدرات کمتری را مصرف کنید. در رژیم کتوژنیک فرد موادی با قند بسیار پایین، پروتئین لازم و کافی برای رشد و چربی بالا مصرف میکند.

صبحانه: شیک مناسب برای رژیم کتوژنیک (مثل شیک کره بادام زمینی یا توت فرنگی). کره بادام زمینی میل کنید. از دانه های چیا و شاهدانه میتونید به عنوان چاشنی برای تهیه این شیک استفاده کنید. MCT : نوعی چربی زود هضم است که میتواند برای کمک به رژیم کتو برای افزایش مصرف چربی و ماندن در شرایط کتوز استفاده شود. مکملهای الکترولیت از لحاظ سطح مواد معدنی موجود با هم متفاوت هستند، پس پیش از استفاده از این مکملها بهتر است برچسب روی آنها را بخوانید تا مطمئن شوید بیش از اندازه از آنها استفاده نمیکنید، زیرا مصرف الکترولیت زیادی برای مثال منیزیم میتواند باعث بروز اسهال در فرد شود.

همین امر سبب شده که رژیمهای غذایی متفاوت و مناسب برای لاغری بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرند. بسیاری از مردم بر این باور هستند که؛ مصرف پنیر زیاد به دلیل اینکه دارای چربی بالایی است، برای رژیمهای لاغری مناسب نخواهد بود؛ اما لازم به ذکر است که، پنیر دارای چربیهای اشباع شده است و همین موضوع سبب میشود تا مقدار زیادی از آن جذب بدن شما نگردد و خطری از جمله بیماریهای قلبی و عروقی شما را تهدید نکند. سبزیجات، دارای مقدار بالایی از انواع آنتیاکسیدانها هستند. به علاوه، پنیر دارای مقدار پروتئین بالایی است و میتواند مانع از تحلیل عضلات شما در اثر کهولت سن شود. رژیم کتوژنیک میتواند به کاهش چربی اضافی کمک کند که ارتباط نزدیکی با دیابت نوع 2، پیش دیابت و سندرم متابولیک دارد.

در رژیم کتوژنیک باید روزانه کمتر از 50 گرم از کربوهیدراتها را مصرف کنید که میتواند برای برخی افراد چالشی بزرگ باشد ، اما در نهایت انرژی بدن شما (قندخون که بدن میتواند سریع مصرف کند) تمام میشود. این اسیدهای چرب، به صورت مستقیم بر کاهش وزن و میزان چربیهای ذخیره شده در بدن، تاثیرگذار هستند و مصرف نمودن آنها حتی میتواند به شما کمک کند تا سریعتر به وزن ایدهآل خود برسید! در انواع خاصی از ورزش ها و رویدادهای فوق استقامتی، رژیم کتو حتی می تواند مفید باشد . این متخصصان دانش فراوانی در این زمینه دارند، میتوانند راهنماییهای ارزشمندی را برای ایجاد برنامههای غذایی سفارشی که نیازهای غذایی فردی را برآورده میکند، ارائه دهند، و حتی ممکن است تکنیکهای خاصی را برای محاسبه کارآمدتر کربوهیدراتها توصیه کنند.

آنها باید به تدریج و بهطور نامحسوس انجام شوند تا به انتظارات مردم شوک وارد نشوند و مشتریان ثابت را با خود همراه کنند. به صورت کلی، انواع پنیرهای مختلفی در بازار وجود دارند که شما میتوانید با توجه به علاقه و سلیقهتان، هر یک از آنها را برای مصارف روزانه انتخاب کنید؛ اما، توصیه ما به شما این است که، توجه کنید مقدار کربوهیدرات موجود در پنیر چقدر است و سعی داشته باشید تا نوعی محصول را انتخاب کنید که مقدار کربوهیدرات کمتری را دارا است. شما می توانید در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با یک نمونه برنامه غذایی دقیق آشنا شوید. ᠎A rticle h as been gen erated  with GSA᠎ Content Gen er ator Demov​ersion​!

شما با رسیدن به وزن هدف خود به این مرحله می روید و سپس این روش غذا را برای زندگی ادامه می دهید. گلوکونئوژنز: بدن شما چربی و پروتئین را به کربوهیدرات برای مصرف بدن تبدیل میکند. سپس بدن برای انرژی شروع به شکستن پروتئین و چربی میکند که بدون احساس گشنگی و نیاز به تحمل آن مانند رژیم های قدیمی به کاهش وزن شما کمک میکند. این موضوع برای مغز مشکلساز است، چرا که تنها منبع تأمین انرژی مغز، گلوکز است و بیشتر اسیدهای چرب قادر به عبور از سد خونی مغزی نیستند. این اجسام کتونی وارد مغز شده و «تا حدودی» بهعنوان منبع تأمین انرژی، جایگزین قند خون میگردند. C ontent w᠎as g᠎ener᠎ated  with the help of GSA C ontent G enerat or DE MO!

همچنین بدن چربی ها را به صورت کتون در کبد ذخیره می کند که می تواند به تامین انرژی مغز کمک نماید. در صورت استفاده از رژیم کتو، مصرف کربوهیدرات کاهش می یاید و با تمام شدن ذخایر گلوکز، بدن برای تامین انرژی متابولیسم خود به سراغ چربی های ذخیره بدن می رود. درست است که این سبزیجات نمیتوانند انرژی مورد نیاز بدن شما را تامین کنند؛ اما میتوانند منبعی غنی از املاح معدنی و ویتامینها محسوب گردند! درست است که مقدار چربی زرده تخم مرغ بسیار بالا است؛ اما، شما باید هر دو زرده و سفیده تخم مرغ را مصرف نمائید؛ زیرا، برخی از مهمترین مواد مغذی این وعده غذایی همانند: آنتیاکسیدانها، ویتامینها و لوئتینها، در زرده تخممرغ وجود دارند.

باید توجه داشته باشید که، برای دریافت ویتامینها و مواد معدنی کافی باید مصرف سبزیجات تازۀ غیرنشاستهای و کم کالری را نیز در برنامۀ غذایی خود داشته باشید. کتوژنیک، رژیم کیتو یا رژیم کتونزا (Keto Diet)، یک رژیم و برنامه غذایی با چربی طبیعی بالا ؛ رژیم کم کربوهیدرات و پروتئین متوسط در وعده های غذایی است که برای کاهش وزن سریع بسیار مورد توجه جهانیان قرار گرفته است. با این حال، مصرف زیاد پروتئین و کتون می تواند این کاهش عضله را به حداقل برساند. اما به هر حال، تنها رژیم کتوژنیک استاندارد و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا مورد تحقیق گسترده قرار گرفتهاند. با این حال، رژیم کتو در نهایت به دلیل معرفی داروهای ضد تشنج جدید کنار گذاشته شد.

نوشیدنی گاز دار و الکی را کنار بگذارید. این رژیم احتمال ابتلا به فشارخون، گرفتگی عروق، نارسایی قلبی و دیگر بیماریهای قلبی را کاهش میدهد. توجه: فهرست بالا بخشی از مواد غذایی بود که می توانید در این برنامه غذایی استفاده کنید. مواد غذایی مجاز و غیر مجاز این رژیم ، میان وعده ها و مهمترین چیز برنامه غذایی کتوژنیک که مناسب اکثر افراد میباشد و در موسسات معتبر دنیا درباره آن تحقیق و بررسی شده و میتوان برای اکثریت افراد که دنبال کاهش وزن سریع هستند مورز استفاده قرار گیرد. مرحله سوم: در این میان در صورت عدم وجود گلوکز، بدن نیز شروع به سوزاندن چربی و تولید کتون می کند. این موضوع، یکی از مهم ترین مواردی است که در فروش محصولات کتویی در نظر گرفته خواهد شد و موجب می شود تا روند کاهش وزن به طور کاملا طبیعی پیش برود.

اگر به دنبال کاهش وزن، افزایش انرژی، بهبود عملکرد مغز و کاهش ریسک بیماریهای مزمن هستید، محصولات کتوژنیک میتوانند گزینهی ایدهآلی باشند. سپس این کتونها به عنوان منبع سوخت در بدن بخصوص برای مغز عمل میکنند. سلولهای مغز برای فعالیت نیاز به گلوکز دارند ولی ذخایر گلوکز یا قند در بدن محدود می باشد، وقتی ذخایر گلوکز در بدن به اتمام برسد و در رژیم غذایی محدودیت نشاسته و قند داشته باشیم، مغز از کتونها که از تجزیه چربیها به دست می آید به عنوان سوخت استفاده می کند. رژیم کتوژنیک، یکی از محبوبترین و موثرترین برنامههای غذایی است که افراد میتوانند جهت کاهش وزن و لاغری از آن استفاده کنند. رژیم های کم کربوهیدرات مثل کتوژنیک می توانند برای افراد مبتلا به دیابت که انسولین استفاده می کنند مفید باشد.

رژیم کتو برای گیاهخواران هم ممکن اس، اما قبل از شروع باید حسابی درباره مواد موردنیاز بدن و انتخابهای پیش روی خود تحقیق کنند. اما شیر و شکلات سفید به دلیل داشتن قند زیاد برای رژیم کتوژنیک مناسب نیستند. اگر میخواهید رژیم کتوژنیک را با ورزش ترکیب کنید، پس این مکمل میتواند کمک کننده باشد . شایان ذکر است که؛ مصرف بیشتر پتاسیم به شما کمک میکند تا رژیم کتوژنیک برای شما قابل تحملتر شود و میتواند به خوبی ضعفهای بدنیتان را جبران نماید. در نهایت، اگر تمایل دارید تا اطلاعات بیشتری را در زمینه انواع غذاهای مجاز در رژیم کتوژنیک، انواع محصولات رژیمی و یا رژیم غذایی کتوژنیک بدست آورید؛ میتوانید به دیگر مقالات منتشر شده در وبسایت بارادلند سر بزنید و آنها را مطالعه کنید!

سبزیجات و دیگر محصولات گیاهی، منبعی غنی و سرشار از فیبر هستند که میتوانند به کاهش وزن سریعتر شما کمک بسزایی کنند؛ اما چگونه؟ اما همیشه قبل از شروع هر رژیم غذایی با پزشک صحبت ارتباط بین رژیم کتوژنیک و افسردگی کنید. این متخصص تغذیه با بیان اینکه در رژیم کتوژنیک بسیاری از انواع مواد غذایی از برنامه غذایی حذف میشوند گفت: در این رژیم مصرف انواع قندهای ساده، شکر، گروه نان و غلات، لبنیات به جز پنیر، انواع میوه ها، سبزیهای نشاسته ای مثل سیب زمینی و هویج و سسهای قرمز مجاز نیست. در دکترتو میتوانید با بهترین متخصص تغذیه در شهر خود آشنا شوید، با آنها بهصورت تلفنی یا آنلاین مشورت کنید و در صورت لزوم برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

با اطمینان از کیفیت و اصالت محصولات، فروشگاه دکتر استویا با تیم مجرب و حرفهای خود، محصولاتی را در اختیار شما قرار میدهد که با تغییر الگوی تغذیه و رعایت رژیم کتوژنیک، به شما در کاهش وزن، بهبود سلامتی و رسیدن به اهدافتان کمک میکنند. آنها را سفارش داده و هر غذای پر کربوهیدرات را با سبزیجات اضافی جایگزین کنید. در رژیم غذایی کتو، شما بایستی بیشتر غذاهایی را که غنی از کربوهیدرات هستند حذف کنید و مصرف مواد غذایی دیگر را که دارای مقدار کمتری از کربوهیدرات هستند، محدود نمائید؛ اما، همچنان مواد غذایی وجود دارند که شما میتوانید آنها را با خیال راحت و بدون نگرانی مصرف کنید!

برنامه غذایی کتوژنیک بطور کلی برای کسانی که دارای اضافه وزن هستند، مبتلایان به دیابت یا کسانی که به دنبال بهبود سوخت و ساز بدن خود هستند، فوقالعاده است. در نهایت، این فرآیند به کاهش چاقی و اضافه وزن در افراد منجر میگردد. از این رو برای وعده صبحانه در رژیم کتو پیشنهاد نمیشه. شما چه صبحانههای دیگری را در رژیم کتوژنیک پیشنهاد میکنید؟ رژیمهای کتوژنیک میتوانند باعث کاهش قابلتوجه قندخون و سطح انسولین شوند. آکنه: کاهش سطح انسولین، مصرف کمتر شیرینیها و غذاهای فرآوریشده، راه مناسبی برای درمان آکنه است. همچنین در میان افراد مبتلا به دیابت، رژیم کتوژنیک باعث نیاز کمتر 7 دلیل برای گنجاندن آب استخوان در رژیم کتو + دستور العمل به انسولین میشود.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد نحوه استفاده از نوارهای کتو برای اندازه گیری کتوز لطفا از صفحه ما بخواهید.