صداگیر چهارگوش کانالی

دریچه تایل آرمسترانگ - گروه صنعتی عباس نژاد - فروش دریچه فن کویل در مشهد در ادامه به کاربرد و انواع دمپرها بیشتر میپردازیم. این نوع از دمپرها که جزو نمونه های بسیار مرسوم می باشند در حالت عمومی به منظور کنترل جریان یا سرعت هوا استفاده می شود. به همین دلیل با کمترین دردسر و با دارا بودن اطلاعات اولیه جهت اتصال لوله های خرطومی میتوان لوله خرطومی ماینر الاستومری را در محل مورد نظر بر روی ماینر نصب کرد. کیفیت ساخت آن از نظر مقاومت باید بسیار عالی به نظر برسد. علاوه بر مسایل مهندسی همانند نرخ جریان و افت فشار ، مسایل محیطی از قبیل ورود باران و برف، مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی و همچنین ورود موجودات زنده نیز باید در طراحی مد نظر قرار گیرد. این دمپرها می توانند علاوه بر کنترل آتش و جلوگیری از سرایت آن به مکان های مجاور، از سرایت دود نیز به دیگر نقاط هم جلوگیری کنند. علاوه بر این، دمپرها شامل قابها، اتصالات، محورها، یاتاقانها، مهر و مومها، پینهای تیغهها، موتورهای محرک، فلنجها، میلهای جک و آستینها و سایر اجزا هستند. در واقع تیغه های دمپرها میتوانند به شکل اتوماتیک یا دستی برای کنترل میزان جریان هوای ورودی باز و بسته شوند.

دمپر دود و آتش موتوریصداگیر - TAHVIEH دمپرهای ضد حریق، نوعی از تجهیزات کنترل آتش هستند که در سیستم های گرمایشی، ونت ها (VENT) و تهویه هوای مطبوع به منظور جلوگیری از گسترش آتش مورد استفاده قرار می گیرند. در رابطه با انواع دمپر قابل خرید در این شرکت هم باید به دمپر بین کانالی (دستی و موتوری)، دمپر صنعتی، دمپر ضد حریق و دمپر هوابر اشاره کرد. با استفاده از دمپر کانالی، جریان هوا بین کانال های هوا و یا دریچه های هوا قابل تنظیم خواهد بود. دمپرهای بین کانالی انواع مختلفی دارند. در صنعت تهویه مطبوع هوا از تجهیزات مختلفی برای انتقال و هدایت و تنظیم هوا استفاده میشود. یعنی با نصب دمپر در مسیر کانال یا ورودی های هوا، امکان تنظیم فشار یا قطع و وصل هوا وجود خواهد داشت. دمپر های اتوماتیک که موتور بر روی آن ها نصب می شود نسبت به مدل هلی دستی قیمت بالاتری دارند. دمپر هوابر دارای پرهای هلالی شکل به اندازه بازشوی روی کانال میباشد. دمپرهای با تیغه های موازی و دسته دیگر نیز دارای شکل متقاطع هستند.

الف – پره های مشبک صداگیر صدمه ندیده اند و بصورت کاملا موازی در محل خود قرار گرفته باشد. از ویژگی های بالانس دمپرها میتوان به قابلیت کنترل میزان جریان هوای عبوری از کانال، جنس آلومینیومی پره ها به خاطر سبک بودن و جنس گالوانیزه قاب به صورت استاندارد، دارای عملکردی شبیه به شیر یکطرفه، قابل ساخت به صورت مکانیکی و الکتریکی و در نهایت ساخت با اشکال گرد و چهار گوش اشاره کرد. روش کارکرد آنها نیز به این صورت است که در هنگام افزایش غیر عادی دمای هوا ناشی از آتش سوزی، دریچه های دمپر به صورت اتوماتیک بسته می شود. با این حال باید از پوششهای متراکمی در لایه نهایی عایق استفاده شود که ذرات مربوط به ماده جاذب در مواجهه با فشار هوا در محیط پخش نشود. دریچه های هوا به عنوان انتهایی ترین مجرای خروجی هوا در سیستم رفت هوا، نقش عمدهای را در تعیین فشار خروجی هوا و همچنین میزان دبی جریان هوا بر عهده دارد. از جمله مهم ترین این عوامل باید به نوع فایر دمپر اشاره کرد. آنها معمولا برای باز و بسته شدن دارای یک دسته یا یک موتور هستند که قابلیت باز و بسته شدن دمپر را فراهم می ترمینال حجم متغیر تک کاناله گرد – شرکت تهویه سازه شار کنند. ​​​​ ​​!

دریچه های زیر فن کوئلی

باید توجه داشت که دمپرهای حجمی امکان قطع کامل جریان هوا را فراهم نمی کنند و بیشتر برای تنظیم جریان هوا استفاده می شوند. با استفاده از دمپرها امکان تغییر جریان هوا یا قطع و وصل آن فراهم می شود. نکته قابل توجه دیگر این است که دمپرها میتوانند به صورت تک یا چند پره ساخته شوند. با توجه به نوع کاربری،محل کاربری و عواملی از این قبیل در کاربرد لوله خرطومی صداگیر ( کانال فلکسیبل )می توان آنرا به چند مدل تقسیم بندی نمود.مهمترین دسته بندی در لوله خرطومی صداگیر انواع عایق دار و بدون عایق می باشد.در مواردی که نیاز به راندمان بالا در زمینه عدم انتقال حرارت و برودت و حتی صوت از داخل ساختار لوله خرطومی صداگیر به بیرون و بالعکس وجود داشته باشد از لوله خرطومی صداگیری عایق دار و در جاهایی که اختلاف حرارت و برودت داخل لوله با فضا و محیط زیاد نباشد و حساسیتی در این زمینه وجود نداشته باشد از لوله خرطومی صداگیر بدون عایق استفاده می گردد.البته با توجه میزان و درصد اخذ راندمان از عملکرد و کارایی هر نوع لوله خرطومی صداگیر،می توان هر دسته از این لوله های خرطومی را به چند زیر شاخه تقسیم بندی نمود و در موارد مقتضی از این محصولات استفاده نمود.&;᠎​​​&;.